Van oost naar west! - Reisverslag uit Kondinin, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu Van oost naar west! - Reisverslag uit Kondinin, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu

Van oost naar west!

Blijf op de hoogte en volg Julie

16 Maart 2018 | Australië, Kondinin

Een hele tijd geleden dat ik geschreven heb, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Ik moet even terug naar december, want dat is de laatste keer dat ik heb geschreven. Ik kan me niet herinneren waar ik was gebleven, en aangezien ik nu geen wifi heb hebben jullie pech en begin ik lekker waar ik wil beginnen.

Dusss, nadat ik ‘afscheid’ had genomen van mijn lieve gezinnetje in byron, ben ik kerstavond daar toch maar weer naartoe gegaan om kerst met hun te vieren. Dit was echt heel gezellig en ik heb nog nooit zoveel cadeaus onder een kerstboom zien liggen. En de kerstman had zelfs aan mij gedacht! Helaas moest ik op kerstdag wel 4 uur in de bus zitten naar Brisbane, maar dit alles voor een hele leuke reden. Mams kwam namelijk tweede kerstdag aan in Brisbane. Zo goed om elkaar weer te zien na 4 maanden! Nou die dag gingen we gelijk op pad want ik wilde natuurlijk alle toffe plekjes van Brissy laten zien.
Na een paar dagen Brisbane zijn we teruggereden (in onze Jucy car jawel) naar Byron. Daar hebben we heerlijk een paar dagen bij Lisa mogen slapen, en het was zo fijn dat ik eindelijk mijn lieve mams aan mijn aussie family kon voorstellen en kon laten zien waar ik nou de afgelopen maanden gewoond heb! Ook hebben we oud en nieuw op het strand in Byron kunnen vieren. Ze hadden door heel town een soort grote markt met optredens en foodkraampjes, echt tof! Ik heb met mams lekker bij Fresh gegeten, een heel gezellig tentje, maar waar het budget voor een backpacker toch net iets te hoog is, dus thanks moeke:) Om 12 uur werd er dan op het strand het nieuwe jaar gevierd, zonder vuurwerk dat wel, want dat was daar niet toegestaan.

Op 1 januari begonnen we aan onze oostkust roadtrip. We zijn op de mooiste plekken geweest, en ook op een paar “waar zijn we nou weer beland” plekken. De echte toppunten van onze reis waren denk ik wel Fraser Island, waar we met een 4WD bus door de bushbush en over het strand reden, en de Whitsundays. We zijn 2 dagen en 1 nacht met een zeilboot de whitsundays op gegaan, en wat was dit prachtig! Helaas moesten we hierna terug naar Brisbane rijden, want mama moest haar vliegtuig naar huis halen, ze konden haar thuis niet missen natuurlijk.
Na afscheid genomen te hebben ben ik terug gegaan naar Byron om daar nog even een weekje ‘vakantie’ te vieren, want daarna begon er weer een nieuw avontuur voor mij. Aangezien ik zoveel leuke reisjes en dingen gedaan heb in Byron, had ik toch iets minder geld gespaard dan dat ik gepland had (oeps). Julie moest dus heel nodig opzoek naar een baantje. En heb ik ff geluk dat mijn zus hier nog wat contacten heeft!
19 januari ben ik van Brisbane naar Perth gevlogen, jaja helemaal naar de andere kant. Dit was nog ff 6 uur vliegen, voor wie geen idee heeft hoe groot Australië is. Ik heb in Perth de bus gepakt naar Kondinin, en tja, daar zit ik nogsteeds. Kondinin is een HEEL klein plaatsje 4 uur zuidoost van Perth, helemaal in de middle of nowhere. Het dorpje heeft 200 inwoners, en heeft maarliefst 1 supermarkt die niet veel groter is dan mijn slaapkamer in Nederland. Verder zit er het hotel/bar waar ik werk. De eerst volgende stad is Perth, op 4 uur rijden, en het eerstvolgende kleine dorpje als dit is ook zo’n 45 minuten rijden. Om jullie even een beeld te geven van waar ik nu zit haha...
Ik werk hier dus in een hotel/motel/bar. Dit klinkt super leuk, achter de bar werken, maar nee mensen.. De enige mensen die in de bar komen zijn oude locale mannen van gemiddeld 60 die cricket komen kijken en bier komen drinken. Af en toe komen er eens wat roadworkers, maar heel spannend is het verder niet. Ik woon met 1 andere backpacker in een huis 2 minuten van de bar af, dus dit is soms wel gezellig, maar omdat hiet echt geen ruk te doen is kan het ook heel erg saai zijn. Ik zit nu ook deze blog te schrijven in een klein, schattig cafeetje (oja ze hebben ook een cafe) met een koffietje, maar dat is ook t enige waar ik mn geld aan uit kan geven hier. Dus sparen gaat heel goed!!! Het plan is om hier nog tot half/eind april te blijven, en daarna ga ik de westkust tot aan Darwin reizen, en dan via Alice springs en Uluru door naar Melbourne. Maargoed dat zie ik dan wel weer:)
Ik zal voorlopig dus nog even hier zitten, maar je moet er iets voor over hebben om te kunnen reizen.
Oja, ik heb nu ook een extra baantje erbij voor in mijn vrije tijd. Ik maak trucks en pickups schoon van binnen, en omdat het hier zo droog en stoffig is, is dit elke week nodig, dus dat is lekker extra verdienen! Helemaal toppie!!

Nou thanks voor het lezen en ik zie jullie snel! (Haha nee dat is niet waar want ik kom voorlopig nog niet terug ;D)

Xxx Julie

  • 16 Maart 2018 - 06:40

    Tjeerd:

    leuk je verhalen te lezen juul.. nog heel veel plezier daar en de rest van oz natuurlijk

  • 16 Maart 2018 - 07:35

    Jolande:

    Yess eindelijk! Super schatje! xxx

  • 16 Maart 2018 - 19:07

    Stefan:

    nou weer in een mooi verhaal,geniet nog xxx

  • 16 Maart 2018 - 19:16

    Yannic:

    Hehe, daar hebben we weer even op moeten wachten. Super leuk om dit weer te lezen lieverd! geniet er van!! en we facetimen snel weer!!

    dikke kussss

  • 17 Maart 2018 - 16:02

    Antoinette:

    Hoi Julie, fijn weer een stukje van jou te lezen.
    Blijf genieten (en sparen), zodat je daarna nog meer kunt genieten.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kondinin

Julie

Actief sinds 14 Juli 2017
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 11415

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 26 Augustus 2018

Au pair & backpacken Australië

Landen bezocht: