Au pairing in Australia's most beautiful place <3 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu Au pairing in Australia's most beautiful place <3 - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu

Au pairing in Australia's most beautiful place <3

Blijf op de hoogte en volg Julie

12 Oktober 2017 | Australië, Byron Bay

hoihoi,

Hoe is het daar in ons koude, regenachtige kikkerlandje? Koud is het hier zeker niet, regenachtig helaas wel op het moment, dus niets om jaloers op te zijn. Of toch wel...
Het is een tijdje geleden dat ik geschreven heb, dit omdat ik het best wel druk en HEEL erg naar mijn zin heb hier:) Ik ben nu iets meer dan zes weken in Australie, en dit leventje bevalt me prima.
vijf en halve week geleden kwam ik aan in Byron Bay. Kimbo haalde me op van het vliegveld en ik werd echt met open armen door de familie ontvangen. Ik woon/werk nu dus in Ewingsdale, Byron Bay, bij een hele leuke familie. Kimberley en Matt, hun twee zoons Milo (7) en Soli (3), en hond Rio.
Ik ben eigenlijk vanaf dag 1 meteen begonnen met "werken". In het begin veel samen met kimbo, maar al snel ook heel veel zelfstandig. Ik was veel sneller gesettled dan ik had verwacht, en na een week voelde het al alsof ik hier al veel langer was. Ik heb een hele goede band met beide ouders en de kids, dus het voelt echt als een tweede thuis hier.
In de ochtend begin ik om 07;00uur, meestal laat ik Rio uit, maak ik ontbijt en de lunches voor de kids en dan breng ik Sol naar preschool (en ja.. ze rijden hier links..). Dit gaat erg goed en gelukkig verdelen Kimbo en ik de taken zodat ik niet alles alleen hoef te doen. Nadat het huis is opgeruimd van de drukte in de ochtend ben ik vrij todat de school uit is. Na school neem ik vaak de kids en Rio mee naar het strand of town, of we doen wat thuis, zoals zwemmen of lego, daarna koken, kids in bad en naar bed, en dan zit mijn "werkdag" er alweer op.
Ik kan het eigenlijk niet echt werken noemen. Het is soms zwaar en vermoeiend, maar voor mij wel echt de leukste baan die ik kan hebben. De omgeving hier in Ewingsdale is echt super mooi, en binnen 10/15 minuutjes ben ik in town of op het strand.
Ik heb hier een fiets, maar het is heuvelachtig, erg warm en van fietspaden hebben ze hier nog nooit gehoord, dus dit doe ik niet graag. Gelukkig kan ik bijna altijd de auto meenemen. Hier maak ik dus lekker gebruik van :) Vaak ga ik naar het strand, of naar the lighthouse, waar je heel goed dolfijnen en walvissen kunt spotten, of ik loop wat door Byron.
Vorige week heeft de familie me meegenomen op vakantie. We verbleven 5 dagen op Stradbroke Island en 2 dagen in Brisbane. Stradbroke Island is niet een eiland waar je als backpacker heen zou gaan, maar het is wel heel erg mooi. Het is alleen niet heel groot en er is niet super veel te doen, maar het was wel erg gezellig. In Brisbane heb ik vooral wat sightseeing gedaan.

In mijn eerste week in Sydney, en hier in Byron heb ik al veel leuke mensen ontmoet, waar ik in mijn vrije tijd vaak mee afspreek, of kleine tripjes maak. Dus ik heb me hier nog geen enkel moment verveeld. Ook heb al een aantal verborgen talenten ontdekt die me dagelijks bezig houden. Zo kan ik bijvoorbeeld best goed koken en dingen bakken, iets waar ik thuis een zware hekel aan had, en ook ben ik erg goed in plastic vliegtuigjes of disonourussen bouwen ;D dus uh.. hier kan ik erg trots op zijn haha. Ik ben hier nog een aantal maanden, dus wie weet welke talenten ik nog meer zal ontdekken.

OHJA.. Ik had hier nog niet echt enge beesten zoals slangen, haaien of grote spinnen gezien, tot gisteren avond.. En nee niet buiten. Ik vond een Huntsman spin, een van de grootste spinnen ter wereld, in mijn badkamer. Geen idee hoe deze binnen is gekomen, maar je kunt wel raden hoe ik vannacht geslapen heb..

Morgen ben ik vrij en ga ik een dagje naar de Goldcoast. Wat ik daar precies ga doen weet ik nog niet zeker, dat zie ik morgen wel weer. Zoals ze dat hier zeggen; Let's play it by ear.

-X- Julie
(Joelie, Joels zoals ze me hier noemen)

  • 12 Oktober 2017 - 07:31

    Jolande:


  • 12 Oktober 2017 - 16:57

    Stefan:

    hej Jullie, fijn dat het goed gaat, wordt een beetje jaloers als ik dat zo lees. dikke kus

  • 12 Oktober 2017 - 23:46

    Antoinette:

    Hoi Julie, fijn dat je het zo naar je zin hebt daar en dat je ook tussendoor tijd over hebt om te genieten. Nog bekende dingen gezien in Brisbane ?
    Veel plezier nog verder !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Julie

Actief sinds 14 Juli 2017
Verslag gelezen: 971
Totaal aantal bezoekers 11396

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 26 Augustus 2018

Au pair & backpacken Australië

Landen bezocht: