Melbs & Westcoast - Reisverslag uit Darwin, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu Melbs & Westcoast - Reisverslag uit Darwin, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu

Melbs & Westcoast

Door: Julie

Blijf op de hoogte en volg Julie

28 Juni 2018 | Australië, Darwin

Joe joe!

Een van mn laatste bloggies alweer, want over 3 weken kom ik (helaas) al weer naar huis. Daarom ben ik nu nog extra aan het genieten voordat straks het echte leventje weer begint.

Nadat mijn plannen in Perth veranderd waren zat ik opeens in Melbourne. Na een hele lange reis, met vertraging en een gecancelde vlucht kwam ik eindelijk aan in Melbs, en wat was het KOUD. Ik ging van een heerlijke 26 graden naar 12 graden, en hier was ik natuurlijk niet op voorbereid..
Ik begon met de welbekende Great Ocean Road, samen met drie andere Nederlandse meiden. We hadden alle vier elkaar nog nooit ontmoet van tevoren maar wat was het gezellig! Samen hadden we een auto gehuurd en hebben we in 3 dagen de GOR gereden en zijn we naar de Grampians geweest. Terug in Melbourne heb ik vooral genoten van de stad en alle toffe dingen bezocht. Melbourne is by far mijn favoriete stad in heel Australie! Zonder twijfel.

Vanuit Melbs ben ik terug Perth gevlogen. Vanuit hier ging ik samen met Marije, Anouk, Bettina en Bup in 5 weken een roadtrip maken langs de west kust, helemaal omhoog tot aan Darwin. We hadden een 4WD met rooftop tent gehuurd. Met z’n vieren sliepen we in de tent op de auto, en bij elke kampeerplek werd er aan ons gevraagd of we daar wel met z’n allen in paste, en ja dit paste precies. Lekker knus.
Onderweg kwamen we een Nederlands meisje en Canadese jongen tegen, en later een Italiaans koppel. Na hen een paar dagen niet meer gezien te hebben kwamen we ze toevallig weer tegen op de gratis campground net iets voor Coral bay. Wat hebben we een leuke avond gehad! We maakten een groot kampvuur. De dutchies hadden marshmellows, de italianen chocola, en de canadees koekjes, en samen maakten we smores. De volgende dag besloten we dus ook met z’n allen samen door te rijden. In Exmouth sloten een groep spaanse vrienden nog aan en samen hebben we de leukste tijd gehad! Hoe bijzonder is het dat je zoveel mooie tijden hebt met mensen die je pas net hebt ontmoet.

Toen we in Exmouth waren zijn we meteen opzoek gegaan naar een goede tour om met walvishaaien te zwemmen. En wat was dit vet!! Ik denk een van de vetste dingen die ik ooit in mijn leven heb kunnen doen. Ik heb gezwommen met een walvishaai van 8 meter lang, en we konden hem bijna aanraken zo dichtbij kwam hij. Wat een prachtig mooie ervaring!

Vanuit Exmouth reden we door naar Karijini national park. Naar mijn mening het mooiste national park van Australie. We zijn hier 6 dagen geweest en hebben elke hike gedaan die we konden doen. We liepen door kloven heen, en als het pad verdween moesten we verder zwemmen in het ijskoude water, of klimmen over de super gladden en hele stijle rotsen, levensgevaarlijk. Het waren hikes voor professionele hikers, dus dat konden wij ook best op onze sneakertjes en marije op d’r teva’s. Ookal was het water ijskoud, we gingen er elke keer in. Dit was meer omdat we al een aantal dagen niet hadden kunnen douchen, en ondertussen alles oranje zag van het zand. Het leek alsof we heel bruin zagen, maar helaas was dit ook gewoon zand en vuil.

Een stuk verder aan de west kust (en na een heerlijke douche) kwamen we dan eindelijk aan bij 80 mile beach. Hier konden we met de auto het strand op rijden, dus wij gingen er helemaal voor! Zonder te weten dat je maar 10km beide kanten op mocht waren wij op weg om de hele 80 miles door te rijden. Helaas hield dit na 30km op voor ons, want wat denk je, onze Bup zat was. We zaten vast op het drijfzand, met onze banden al tot de helft ingezakt. En om het nog even wat spannender te maken, het werd vloed! En het water stijgt hier met 3 meter, wat zou betekenen dat onze Bup helemaal weg zou zijn binnen een uur. Met man en macht de hele auto leeggehaald, en met vorken de banden leeg laten lopen, en na heel hard duwen kregen we onze Bup eruit. Net optijd! Toen we opgelucht terug het strand over reden nog even gedag gezwaaid naar de dode haai die een paar meter achter onze auto lag, want hier had onze Bup zomaar naast kunnen liggen.

Met nog heel veel mooie stops tussendoor kwamen we vorige week veilig aan in Darwin. Onze Bup gelukkig nog helemaal heel (of toch niet) en wij gelukkig niet opgegeten door de honderden krokodillen waar we een rivier mee gedeeld hebben.
Ik zou nog zoveel meer kunnen vertellen over de west kust, maar dan wordt dit verhaal wel erg lang, en ik heb eerlijk gezegd ook geen zin meer om te typen.
Maar wat ben ik super blij dat ik de west kust heb kunnen doen, met de leukste mensen! Dit was zeker een hoogtepunt van mijn jaar in Australie! Dit is het echte Australie!

Nou de groetjes en tot snel!

  • 28 Juni 2018 - 10:41

    Yannic Van De Klundert:

    Jaaa bijna thuis!

    Geniet er nog van lieverd!

  • 28 Juni 2018 - 11:27

    Jolande:

    Nog 3 weken!! Wat kijk ik er naar uit!
    Geniet nog van je laatste avonturen.

  • 28 Juni 2018 - 18:55

    Stefan:

    mooie ervaring Julie,geniet nog van je laatste weken.

  • 28 Juni 2018 - 20:53

    Loes:

    Whoo nog 3 weekjes! Genieten nog even schattie!!

  • 29 Juni 2018 - 07:32

    Antoinette:

    Je hebt weer allerlei avonturen beleefd. Een mooie levenservaring rijker.
    Geniet er nog maar even van, het is nu echt zo voorbij !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Julie

Actief sinds 14 Juli 2017
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 11397

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 26 Augustus 2018

Au pair & backpacken Australië

Landen bezocht: