Time to go home - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu Time to go home - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu

Time to go home

Door: Julie

Blijf op de hoogte en volg Julie

18 Juli 2018 | Indonesië, Denpasar

Zit ik dan, op Bangkok airport. Over 13 uur ben ik alweer op Nederlandse bodem. Super jammer vind ik het om nu al naar huis te moeten, maar wat heb ik genoten de laatste weken!

De laatste keer schreef ik dat ik de Australische outback in zou gaan, en dit was echt zo super vet! Zo bijzonder om het bekende Uluru in het echt te zien. Magisch was het. Ik deed een tour van drie dagen en twee nachten, en ook de nachten waren, hoe zal ik het noemen, bijzonder... We sliepen in swags (soort slaapzakken) onder de prachtige sterrenhemel. Het enige puntje was dat het -3 graden werd in de nacht. Zelfs met mijn bomvolle tas had ik dit keer echt te weinig kleding bij me. Al met al was het wel een super toffe ervaring!

Vanuit de outback ben ik nog even naar Byron gevlogen om de laatste paar dagen met mijn hostfamily door te brengen. En natuurlijk om voor de laatste keer van de Byron vibes te genieten. Hier heb ik heel erg van genoten! Afscheid nemen maakte het daarom ook niet makkelijk.
Gelukkig vloog ik niet meteen naar huis. Eerst nog even een stop in Bali. Hier leerde ik Robert kennen, waarmee ik de afgelopen 10 dagen door bali gereisd heb. Dit liep alleen niet helemaal zoals gepland. Dag 2 in ubud werd ik gebeten door een aap, net buiten het monkey forest. Vraag me niet waarom, ik heb geen idee. Een “toffe” foto met een aap op mijn schouder heb ik daarintegen wel... Maargoed na een ziekenhuis bezoekje zonder engels sprekende mensen, en twee huge ass naalden verder, was ik helemaal oke.
Vanuit ubud zijn we naar sanur gegaan, waar we de boot naar nusa lembongan hebben gepakt. Hier was mijn eerste scooter ervaring. En geloof me, het is niet zoals in Nederland. De enige regel in het verkeer die ze hier hebben is links rijden. Verder rijdt iedereen hoe hard hij wil, en je mag van alle kanten inhalen. En oja, van rechts of links heeft voorang, hebben ze nog nooit van gehoord. Goed, na een bijna-dood-ervaring en een bijna gebroken teen wist ik wel hoe ik moest rijden.
Vanuit lembongan hebben we de boot naar nusa Penida gepakt. Hier konden we snorkelen met manta rays, maar door de veel te wilde zee hebben we ze helaas niet gezien. Verder wel hele mooie spots bezocht op het eiland!
Onze laatste stop was in Canggu. Hier konden we echt relaxen. Lekkertje in het zonnetje op het strand, cocktailtje erbij en een beetje surfen. Heerlijk!
Helaas was dit van korte duur, want vanochtend moest ik terug naar ubud voor, jawel jawel, nog een spuit. En daarmee sloot ik mijn prachtige reis af. Wat een jaar! Zoveel nieuwe mensen leren kennen, en zoveel mooie herinneringen! Ik had dit nooit willen missen, en niemand kan dit mij ooit afnemen!<3
Time to go home✈️

  • 18 Juli 2018 - 17:09

    Jolande:

    Wat n mooi jaar heb je gehad! Pakken ze je idd nooit meer af.
    Een super ervaring rijker!
    Maar wat zal ik blij zijn als je morgen terug bent!!
    Goede vlucht en tot morgenvroeg!

  • 18 Juli 2018 - 21:02

    Stefan:

    Mooie levens ervaring, waar je nog heeel lang van kunt nagenieten. kijk er naar uit om je weer tezien xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Julie

Actief sinds 14 Juli 2017
Verslag gelezen: 1943
Totaal aantal bezoekers 11395

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 26 Augustus 2018

Au pair & backpacken Australië

Landen bezocht: