If plan A didn’t work, there’s 25 more letters.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu If plan A didn’t work, there’s 25 more letters.. - Reisverslag uit Perth, Australië van Julie de Vet - WaarBenJij.nu

If plan A didn’t work, there’s 25 more letters..

Door: Julie

Blijf op de hoogte en volg Julie

06 Mei 2018 | Australië, Perth

Holaa,
Twee weken geleden mijn laatste werkdag gehad in de bar, en toen was het tijd om kondinin te verlaten. En wat was ik blij dat ik de bewoonde wereld weer in kon!
Samen met Laurie (uit canada) en Anni (uit duitsland) had ik een camper gehuurd en zijn we samen naar Esperance gereden. We kenden elkaar alledrie niet vantevoren, maar we hebben het super gezellig gehad! We hadden de camper voor een hele week dus we hadden tijd zat om te gaan en staan waar we wilden. Aangekomen in Esperance, zonder enige voorbereiding en in het donker, hadden we eindelijk een camping gevonden. De volgende ochtend kwamen we er alleen achter dat het best prijzig was, en dat wij ook een plek met zeezicht hadden, wat wij in t donker natuurlijk niet gezien hadden.. De volgende ochtend dus 1 persoon in de camper verstopt (met succes) zodat we iniedergeval niet té duur uit waren.
Het idee om met zn drieën in een camper te slapen leek ons super leuk, alleen hadden wij niet gedacht dat het bed kleiner zou zijn dan het bed waar ik thuis alleen in slaap. En ook waren we even vergeten dat het zuiden van Australië wel aan winter doet.. In de nacht koelde het af tot ongeveer 10 graden, en overdag was een vestje ook wel nodig. Na 8 maanden boven de 30 graden geleefd te hebben is 20 echt heel koud.. En winterkleren die heb ik natuurlijk niet.
Na een paar dagen Esperance zijn we in 3 dagen via de kust terug naar Perth gereden. We hadden dit beter andersom kunnen doen achteraf, omdat Esperance by far het mooiste plekje was. Maar toch genoeg leuke plekjes tegen gekomen om te stoppen! Vooral de wineries, overal gratis wijn proeven is natuurlijk feest voor ons :) als je bij de ene bent geweest rijd je gewoon naar de volgende!

Nu ben ik een week terug in perth, en wat houd ik van deze stad! Lekker rustig, maar wel druk, precies wat ik moet hebben. Ondanks dat het een hele mooie stad is, is er niet super veel te doen. Ik stond op t punt om dit weekend met een auto een roadtrip van ongeveer 6 weken te doen naar Darwin, helemaal in het noorden, alleen heb ik me gisteren bedacht, en meteen een ticket naar Melbourne geboekt. Vannacht vlieg ik daarheen! Totaal de andere kant in, maar mijn plannen veranderen hier elke dag. De meiden waarmee ik straks naar Darwin ga reizen zitten daar nu, en we vertrekken niet voor 20 mei, dus ik dacht why not go to Melbourne now? Ook voor Melbourne heb ik nog geen echt plan, ik zie wel! Wel heb ik al mijn ticket terug naar Perth, want vanuit hier zullen we straks naar Darwin gaan reizen. Ik heb er super veel zin in!
Ik geniet enorm van de vrijheid die ik hier heb en alle plannen die ik niet hoef te maken!! Zo heerlijk! Ik stap straks het vliegtuig in en zal de komende 2 weken genieten van de Australische winter, voordat ik doorreis naar het snikhete noorden.

Cheers en de groetjes

  • 06 Mei 2018 - 19:41

    Yannic :

    Klinkt weer helemaal leuk! Dat word een hele leuke tijd!

  • 06 Mei 2018 - 21:36

    Iris :

    Geniet ervan Juul!!

  • 06 Mei 2018 - 22:03

    Stefan:

    mooi als je zo impulsief kunt handelen, geniet van je komende reis. have fun! xxx

  • 06 Mei 2018 - 23:08

    Antoinette:

    Van de hak op de tak, maar blijf genieten !
    (en heb je geen dekentje tegen de kou ?)

  • 06 Mei 2018 - 23:38

    Maaike:

    Wat gaaf Jullie! Super leuk om te lezen geniet er van :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Julie

Actief sinds 14 Juli 2017
Verslag gelezen: 828
Totaal aantal bezoekers 11417

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2017 - 26 Augustus 2018

Au pair & backpacken Australië

Landen bezocht: